onsdag 11 juni 2014

Byggbroms vid maktskifte?!

Hej vänner, här är jag igen! Hetluften strömmar emot oss både bokstavligt och bildligt och det märks att valet närmar sig. Konstruktiviteten är inte så stor bland oppositionen. I morgon torsdag har vi Civilutskott och behandlar propositionen "En enklare planprocess". Lejonparten av det regeringen föreslår kommer att röstas ner. Det kommenterar jag, Oskar Öholm (m), Nina Lundström (fp) och Roland Utbult (kd) på Rikstidningarnas debattsidor i morgon. Innehållet är väl ungefär det jag redogör för i bambuserinslaget här nedan. "Byggbroms vid maktskifte" är rubriken vi har satt och det är min beskrvning av läget som uppstår, när de rödgröna, utan att ha en gemensam linje som redovisats i praktisk politik, eller i gemmensamma valplattformar går till val, med siktet inställt på att Veronica Palm ska bli bostadsminister. Hujeda mig!



jag vill även tipsa om Byggtjänst podcast - nätradiosändning om snårig byggpolitik. I går, tisdag lät vi oss intervjuas av Emma Jonsteg under nästan en timma. Sändningen släpps på den här sidan den 17 juni och följer ni den här länken kan ni även lyssna på tidigare samtal med experter och debattörer.

Ola Johansson
Centerpartiet

Inga kommentarer: