onsdag 28 november 2012

Bygg för framtiden och för människor

I dag på morgonen den 28 november har det varit en drygt tre timmar lång debatt om Budgetens utgiftsområde 18, Bostadsförsörjning och konsumentpolitik. En intressant debatt som tydligt visar skiljelinjerna mellan Alliansen och de fyra splittrade oppositionspartierna. Den som lyssnar till mitt anförande lägger inte bara märke till de gröna byxorna med den matchande slipsen, utan också de skillnader som finns mellan Centerpartiet och bostadsminister Attefall i synen på byggkrav och energieffektivisering. Mycket uppmärksamhet fick också några av liknelserna ned fruktodling och plockepinn. Kolla själva: http://www.riksdagen.se/sv/Debatter--beslut/Debatter-och-beslut-om-forslag/Arendedebatter/?did=H001CU1&doctype=bet

En annan liknelse ni som läser här regelbundet redan sett är den om sällsynta arter och vindkraft. Den här bilden och notisen hittade jag i tisdagens Hallands Nyheter.

I morgon torsdag reser jag till Kalmar på nästa stopp i min bostadsturne, men innan dess står jag som värd för Politikerskolan från Halland som besöker Riksdagen. Hoppas återkomma med intryck från Kalmar.

Ola Johansson
Centerpartiet

Inga kommentarer: