tisdag 22 maj 2012

Årets match Regering mot Opposition

Ja ikväll smäller det på Kaknäs fotbollsplan, då den traditionstyngda matchen mellan regeringspartiernas riksdagsledamöter och oppositionens spelas av klockan 19.00.
Anmälde möjligen förhastat intresse att vara en i laget som består av Moderater och Centerpartister, en Kristdemokrat och ingen Folkpartist.

Jag blev uttagen som vänsterytter och så smått börjar premiärnerverna dallra. Hur är formen och skadeläget? Hur bra är jag och hur bra är de andra. Hur spelar motståndarna. Kommer man att anfalla i mitten.
SOC heter de, svarta givetvis (för det ska fotbollskor vara),
men med gröna accesoarer.
Kommer Sverigedemokraterna att provocera för att få så mycket utvisningar som möjligt? Alltnog slutade detta med att jag kick och köpte mig ett par nya fotbollskor. Ett tilltag som jag lär få ångra. Troligtvis kommer jag att få ont i fötterna, men det uppvägs säkert av smärta från andra kroppsdelar. Nu blev jag ju inte fotbollsspelare utan politiker och det valet gjordes redan i unga år. Idag kan jag försörja mig på politiken. Hade jag kunnat göra det som fotbollsspelare?



Här ser ni målkavalkaden i efterhand:
http://svt.se/nyhetsklipp/nyheter/sa-gor-riksdagspolitikerna-mal#varlden/fn-i-extramote-om-syrien?&_suid=1338150838763010804861388403741
Ola Johansson
Centerpartiet

Inga kommentarer: