fredag 13 maj 2011

Klart för vindkraft?!

Dagens Göteborgs Posten skriver att Högsta Förvaltningsdomstolen som även kallas Regeringsrätten väljer att inte ta upp Råös överklagande av ett (!) vindkraftverk i Frillesås. Det betyder att de inte anser det värt att överpröva någon vindkraft som inte strider mot andra intressen. Inte ens befarade strålningsreflexer. Vågar vi hoppas nu på att det snabbt kommer ett beslut i kommunfullmäktige om översiktsplanen och att Kungsbackas kommunpolitiker är kloka nog att inte själva överpröva regeringsrätten när de ska ta ställning till alla de ansökningar som nu väntar på att få tillstånd. Så sent som i tisdags visste vi ingenting, vi som träffades i Förlanda för att höra om Ulvåsprojektet. Nu är vi ett stort steg på vägen framåt. Vågar man hoppas på det?

Jag beklagar att min blogg från i onsdags om vindkraftsmötet i Förlanda, där inga av moderaterna dök upp och ett fåtal från övriga partier (utom C som hade fler personer på plats) deltog, har raderats. Orsaken är ett tekniskt fel och absolut inga "kalla fötter" från min sida. Samma tekniska fel orsakar att det är först nu jag kan publicera ovanstående kommentar som jag skrev redan klockan 8 idag efter att ha läst mogontidningen.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: