onsdag 18 maj 2011

IT-politik viktigt men svårt - får Googla på det...

Om någon timma börjar debatt om "Ändrade regler för elektroniska kommunikationer och IT-politiska frågor. Jag är uppsatt för ett 8 minuters anförande och jag känner mig väl förberedd.


Det handlar om allt från till att säkerställa tillgänlighet via fiber och kopparledning till telefoni och bredband till integritetsfrågor och nedladdning av cookiesar. Klipper här in några rader från min inledning:


"Jag skall erkänna att också jag ägnar åtskillig tid åt tidstjuven ”Facebook”. Under senare tid har jag börjat oroa mig allt mera över de skumma inlägg jag ser, från betrodda vänner och de konsekvenser det skulle få, både för statusen på min egen hårddisk och personliga integritet, att falla för frestelsen att klicka på dem. Frågan är vad som händer när jag besöker andra sajter, som exempelvis en vanlig kvällstidning, eller någon av megaföretaget Googles alla tjänster, exempelvis min egen blogg."


Snart får ni se och höra hur det går.

Läs mer på www.olajohansson.centerpartiet.net

Inga kommentarer: