torsdag 7 april 2011

Partiledarfrågan och andra tillkännagivanden

Telefonen ringer och igår fick jag lov att uttala mig för Radio Halland vad jag tycker i partiledarfrågan. Just precis ringde Aftnbladets papperstidningsreporter och vill veta vad jag tycker och kl 15.00 i eftermiddag skall jag och Fredrik Federley chatta med Aftonbladets läsare, live. Det ska bli kul! Aldrig gjort det förr. http://www.aftonbladet.se/ kl. 15.00.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article12846255.ab
I tisdags utsågs jag av Centerpartiets riksdagsgrupp till att officiellt företräda partiet i bostadspolitiska frågor. Den tidigare partiledarkandidaten Veronica Palm (s) blir min "huvudmotståndare". Dessutom utsågs jag till ett nytt ersättaruppdrag, i Socialutskottet, där vi hanterar andra frågor med kommunal koppling, såsom äldreomsorg, socialtjänst och handikappfrågor.

På lördag är det distriktsstämma i för Centerpartiet i Halland. Då ska det bli intressant att höra vad medlemmarna tycker om mitt starka stöd för Maud Olofssons rätt att själv avgöra under vilka former och när hon slutar som partiledare samt mitt starka stöd för andra att (även om timingen är illa vald) ha en annan åsikt om just det.


Läs mer på www.olajohansson.centerpartiet.net

Inga kommentarer: