onsdag 22 september 2010

Det gick vägen!

Har inte följt media live, men jag har uppfattat att det rapporterats om en rysare, Centerpartiets krysskamp i Halland. Det framgår av kommentarer och gratulationer på facebook och via sms att det följts med intresse av Centerpartister i hela landet. Nu är det över och man kan konstatera att min kandidatur räddades, dels av Kungsbacka, men också av att såpass många i övriga Hallandskommuner kryssade mig, att Kungsbackaspurten skulle räcka. I går kväll kändes det jobbigt, men jag visste att den största chansen hade jag. I morgon kommer väl bekräftelsen på att jag blivit vald och efter det lämnas avsägelserna in. Alla kommunala uppdrag utom Kommunfullmäktige.

Innan den här mandatperioden är över förväntas Kommunstyrelsen fatta beslut om att genomföra alla förberedelser för att kunna införa en samdistribution i Kungsbacka. På tisdag fattar Kommunstyrelsen beslut om att bidra till bredbandsutbyggand i hela kommunen i enlighet med Åsa Torstenssons bredbandsstrategi. Verkligen kul när politiken rullar Centerpartiets väg. Alliansen i Kungsbacka behöver en grön röst för landsbygden, för företagen och för miljön.

Läs mer på www.olajohansson.centerpartiet.net

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till Puss o kram. Kicki

Anonym sa...

Att somliga väljs in till riksdagen kan inte bero på annat än bristen på bättre alternativ. Det hade varit tacksamt om du i din fortsatta politiska gärning då och då kunde ta in information från sakkunniga istället för att alltid luta dig mot din självupplevda fullkomlighet.