torsdag 24 september 2009

Svikna Kp prenumeranter i Öster

Tredje torsdagen i rad som det saknas en tidning i bevlådan, Kungsbackaposten. Och jag menar det. Alla lokaltidningar i Kungsbacka är lika intressanta. Hade speciellt sett fram emot just dagens tidning, eftersom jag blev intervjuad i "Hallå där" om politikerskolan.

Förklaringen påstås vara att man har problem med distributionen just torsdagar eftersom tidningen går ut till alla (??!) hushåll. Så för att nå ut till så många som möjligt och därmed öka annonsintäkterna lämnas prenumeranterna utanför distributionsområdet i sydöstra Kungsbacka utan tidning. Dåligt! Fixa!

Nu vet jag att man ska ringa och klaga om tidningen uteblir. Det har jag gjort de andra båda gångerna, men nu struntar jag i det och klagar offentligt. Tycker jag har fog för det. Och också andra prenmeranter i öster har fog för en ursäkt på spaltpalts.

Inga kommentarer: