fredag 15 maj 2009

Ett avgörande beslut

Trots hypokondriska drag, sviktande självförtroende och inbillningssjuka. Idag bestämde jag mig slutligt för att starta Göteborgsvarvet i morgon lördag. Med startnummer 58894 blir det start först klockan 15.51. Knappt en timma efter segraren gått i mål. Målet är att komma runt på mindre än 2 timmar. Snittiden för män är ungefär 1.55. Klarar jag det är jag mer än nöjd. Vill någon följa mig så kan man SMS:a "GV 58894" till 72700 (inte citationstecknen förtås). Då får man mellantider och (eventuell) sluttid för 25 kronor. Detta borde väl bli det tionde Göteborgsvarvet och det första på tio år för min del. En hjärtoperation och en knäoperation ligger mellan det senaste 1999 och detta. Vi får se om det blir det sista eller bara det senaste. Det är nog knät (trassliga menisker) som oroar mest. Konditionen är som den är och borde räcka för att orka runt de 21 kilometrarna. Längsta träningsrundan 12 km (Stockaredsvägen) har jag gjort några gånger + 8 km i 30 graders värme i Budapest. En gång i tiden gick det på 1.34. Kan ha varit i början av 90-talet, när det fanns gott om tid att träna på Volvo. Går det bra anmäler jag mig direkt till nästa år. Det år man fyller 50. Klart att jag kommer att anmäla mig till 4:e Bockstensturen på MTB 5 september i år. Nästa helg cyklas Lyngnern runt på ny-gamla Peugeoten. Spännande!!

Inga kommentarer: