söndag 19 april 2009

13 km igen

Det var ett par år sedan senast jag orkade springa så långt. Fort gick det inte, men jag sprang hela vägen. Det är såååå skönt och en sådan tillfredsställelse. Nu är det mindre än 4 veckor till Göteborgsvarvets 21 km och en vecka till Kungsbackaloppets 112:e start. Jag har fått uppdraget igen att starta loppet och om jag hinner i mål i tid, dela ut priser till segrarna.
Funderar lite på budgetbeslutet på tisdag i kommunstyrelsen. Knappt har bläcket hunnit torka på protokollet när vi formade en bred majoritet, alliansen med Socialdemokrater, kring en budget som anpassar sig till de låga skatteintäkter som väntar. Vi var den dagen helt överens om att de statliga 38 miljonerna skulle sparas tills dess vi vet hur kommande skatteprognos ser ut. Nu går Maj-Britt Rane Andersson ut i pressen och begär att dessa pengar ska ges till skolan. Har hon sitt parti bakom sig i detta så betyder det att den breda majoriteten sprack redan före Kommunstyrelsen. Jag tror inte det. Snarare är det ett uttryck för hur Maj-Britt arbetar, -en politiker som bara känner sig bekväm i opposition och aldrig är beredd att ta ansvar för svåra impopulära beslut.

Inga kommentarer: