onsdag 27 augusti 2014

Bostadsbyggande på Gotland

I onsdags besökte jag Gotland på min bostadsresa. Jag, Eva Nypelius och Lars Thomsson berättade om Centerpartiets förslag för mera bostäder i hela Svergige och vad som måste göras specifikt på Gotland för att alla orter ska bebyggas. Det var hos byggföretaget Wisab vi träffade Byggmästarföreningen och Gotlandshem. De sade till oss att de inte på 20 år sett en så bra politik för ökat byggande. Det känns hedrande att ha medverkat till något sådant. Här sammanfattar Lars Thomsson och jag vad vi sagt under dagen med hjälp av mikrofoner och förstärkning på Östertorg i Visby.



Nu på torsdagen går resan till Falköping och Gudhem, där jag vid 9.30-tiden besöker JB-hus tillsammans med Centerpartiets Ulf Eriksson.

Ola Johansson
Centerpartiet

Inga kommentarer: