måndag 12 maj 2014

Vänd dem ryggen!!


Beatrice D. Martinez från Tillsammans för Kungsbacka pratar om den stundande motaktionen, när ryggar ska vändas mot den gästande SD-ledaren Jimmie Åkesson idag den 12 maj kl 15. Jag tycker det är glädjande att många vill protestera mot främlingsfientlighet och för tolerans och öppenhet. Själv har jag viktigare saker för mig. Jag ska vara på styrgruppen för Yrkeshögskolan och kursen för IT-Administratörer. Jag leder styrgruppen och tycker att utbildningen som sådan och den möjlighet vi med en bra yrkeshögskola åt unga att bygga en framtid med jobb och karriär är det bästa sättet att använda tiden. Jag struntar inte i rasisterna. Tvärt om skrämmer de mig och känner man att det är rätt att gå dit och protestera på det här sättet ska man göra det. Jag som Riksdagsledamot tar debatten öga mot öga i kammaren i de poltiska sakfrågorna. Där är SD väldigt tunna och det är viktigt att avslöja hur lite de vet. 
Ola Johansson
Centerpartiet

Inga kommentarer: