onsdag 12 mars 2014

Inget är oersättligt utom hälsan

Med dessa pretentiösa ord vill jag säga två saker:
För det första att jag från och med i går är hemma i Kungsbacka efter ingreppet förra onsdagen då den tidigare inopererade hjärtklaffen (oktober 2000) byttes ut. Ödmjukt tacksam för den kompetenta och engagerade sjukvård jag fått på Sahlgrenska Universitetssjukhuset, där jag opererades även denna gången och på Varbergs Sjukhus där jag fick tre dagars eftervård och två nätters sömn. 

Det andra är att jag sedan i måndags ersätts av Helén Andersson, Varberg på plats 157 i Riksdagens Hallandsbänk. Oavsett hur känd och insatt man är som politker finns det alltid någon som vill och kan träda in i ens ställe. Vi ska vara tacksamma att leva i ett land där det är självklart att man kan göra så. Jag är säker på att Helén kommer att ta väl vara på tiden i Riksdagen och bädda inför valen i maj och september.

Jag har i tidigare blogginlägg berättat om bakgrunden och mina tankar inför operationen. Det är ännu för tidigt att säga något om resultatet av rehabilitering och när återgången i arbete sker. En likadan klaff som jag haft opererades in och den verkar fungera normalt, så mycket kan jag säga. Välkommen att höra av er med frågor.

Ola Johansson
Centerpartiet

Inga kommentarer: