onsdag 24 november 2010

Knapptryckning

Riksdagen beslutade idag om den största grundlagsändringen sedan 1970-talet. Det hela var över på några sekunder och eftersom det handlade om att skriva in EU-medlemsskapet och någon formulering om mångkultur var Sd emot. Övriga voteringar gick också väldigt snabbt. Så snabbt att det var svårt att hinna med att trycka på knappen i tid.

I morgon är det Debatt på SVT om vindkraftsutbyggnaden. Jag erbjöds att delta och hade nog varit med om inte programansvariga tyckt att jag och den Miljöpartist jag skulle debattera med tyckt för lika i en central fråga, nämligen den om uttagsskatten för vindkraftskooperativ som jag skrev en motion om. Centerpartiet vill förändra den men har ännu så länge andra partier emot oss. Aldrig ger vi upp....Tyvärr får jag argumentera om detta på annan plats än i TV. Ill be back..!


Läs mer på www.olajohansson.centerpartiet.net

Inga kommentarer: