måndag 15 november 2010

Centerpartiet vässar sin spets

Åter hemma efter nomineringsstämman där Centerpartiet föreslog sina kandiater till de uppdrag vi fått oss tilldelade efter valet. Det blev en tillbakagång och det innebär att vi tappar positioner, ja. Dessa blir en språngbräda för ansatsen mot 2014. Jag vill Gratulera Fredrik Hansson, Kristina Karlsson, Kerstin Ekman-Hake, Peter Fritzson, Maria Andersson, Marie Andersson, Marita Arvidsson, Heinz Martini, Lisette Fritzson, Elisabeth Elfström och Stellan Petré som fick nämndsuppdragen. Det fanns en del andra intressanta namn och möjligen har jag glömt några. Mitt fanns inte med någonstans och det är jag natutrligtvis inte ledsen över. Kommer fortsätta kommentera politiken från där jag är och kan vara friare att säga exakt vad jag tycker om hur mina kamrater och övriga Kungsbackapolitiker sköter sig.

Att Moderaterna gjorde ett framgångsval i Kungsbascka har de Anders Borg och Fredrik Reinfeldt att tacka för, ingen annan. Centerpartiet gjorde bra ifrån sig utifrån förutsättningarna. På lördag gör vi vår egen eftervalsanalys och det ska bli spännande att  få ta del av vad valarbetarna har att säga.

Glad att jag inte är Socialdemokrat. För ett parti som behöver stära sin ställning i mitten borde de osäkra Socilademokraterna vara attraktiva som målgrupp. Där tycker jag vi i Centerpartiet borde sätta in en stöt.

Kritdemokraterna i Kungsbacka upphör inte att förvåna. Uppenbarligen trodde de att de skulle få Alliansen med sig på att kuppa till sig fler poster tack vare avhoppade KB-vildar. Den gubben (och gumman) gick inte! Nu hoppas vi att valen i Kommunfullmäktige genomförs i god ordning och  att valresultatet respekteras. Har någon några andra planer tror jag det blir spiken i kistan för dessa.

Idag sprang jag cirka 8 km i och runt Kungsbacka. Fantastiskt att etablera sig som stadsbo. Jag stortrivs här och med det liv jag lever. I morgon klockan 06.13 om drygt 7 timmar kliver jag på X2000 i Kungsbacka. Detta tågstopp är jag väldigt tacksam över. God rejse!!

Läs mer på www.olajohansson.centerpartiet.net

Inga kommentarer: