Fick ett telefonsamtal i lördags när jag stod i grönsaksdisken på ICA från en anhörig till en av våra färdtjänstresenärer. En av de i Kungsbacka med speciella behov, som det varit en del diskussioner om tidigare. "Ett krisläge" hade uppstått och "jag som ansvarig" förväntades ordna upp det hela. Så går det ju inte till försökte jag förklara, vilket uppringaren motvilligt lät sig nöjas med under ett stundtals upprört samtal. Väl hemma togs samtalet upp igen (jag kände att det var läge att ringa tillbaks och kolla hur det gått och ordna upp relationen) och då i ett lugnare tonläge. Situationen hade ordnats upp på ett sätt som innebar att "krisläget" inte var fullt så allvarligt. Eftersom Hallandstarfiken var den part som ska hantera ärendet och slutligen ordnat upp det hela uppmanades jag ringa upp dessa (Det hade parterna i fågan kommit överens om att jag kunde göra). Kom då i kontakt med den person som ägnat dagen åt att försöka ordna den tillspetsade situationen och som haft flera samtal med andra i frågan. Efter en stunds samtal blev det helt fel och jag förstod hur pressade personalen på Hallandstrfiken varit av detta ärende. Vilken lördag och dessutom ringer en politiker upp och ska "tjöta". Fel av mig, men också fel av den som ringer upp mig en lördag i tron att man som poltiker kan styra och ställa över de som är anställda för att stötta och hjälpa människor i behov av hjälp.
Förlåt och ett stort fång rosor till personalen på Hallandtrafiken som jobbade lördagen den 12 december 2009, med ett speciellt ärende.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar