måndag 22 juni 2015

Debatt med Åsa Romson inleder båtsäsongen

Det finns de som frågar mig om jag har inlett min semester. Ja, semester har man när man reser bort och det inte finns en aktuell politisk debatt att föra. Den här veckan inleddes med att miljöminister Åsa Romson kallats till riksdagshusets kammare för att besvara interpellationer. Den första är min och handlar om regeringens påfund att på nytt låta utreda huvudmannaskapet för förpackningsindamlingar, något som kan göras bättre, men som bygger på ett system där näringslivet tar på sig ansvaret och underordnar sig nationella mål och statliga förordningar. Detta vill nu Miljöpartiet och Socialdemokraterna kommunalisera och ålägga landets 290 kommuner att organisera. 
Jag har en ny bloggsida på Centerpartiet.se där jag beskriver mer om dagens debatt. 
Ola Johansson



Inga kommentarer: