måndag 20 juli 2009

Kungsbacka o-ringenpartner 2012


Just tillbaks från O-ringentävlingarna i Eksjö där jag var på studiebesök idag. Som jag skrev i min tidigare blogg arrangerar Kungsbacka Hallands tredagars i anslutning till O-ringentävlingarna (5-dagars) i Halmstad. En av bilderna är tagen i Hallandsmontern på mässan i tävlingsområdet idag. Tävlingen marknadsförs som "Hallands 8-dagars" med två tävlingsplatser. KUngsbacka och Halmstad. Därmed är Kungsbacka medarrangör och partner i o-ringen. Ett delprojekt i o-ringentävlingen kan man säga. Oerhört inspirerande och en bra idé att samla Halland kring. Ett sätt att för halmstad och Kungsbacka närmare varann. IF Rigor, Fjärås AIK och OK Löftan är de tre föreningarna som arrangerar Hallands tredagars 2012.
OK Löftan var den av föreningarna som jag hittade bland alla de 14 000 besökarna utetävlingsområdet där dagens etapp ägde rum. Deras basläger syns på bild, liksom bildbeviset att jag befann mig vid målfållan där damklassen var den mest spännande för dagen. Nu är jag riktigt orienteringsintresserad, men först BockstensturenMTB i september.

Inga kommentarer: