måndag 2 mars 2009

En välförtjänt förkylning

Ja, så kan det gå. Ingen boklslutspresentation för mig idag och ingen i morgon heller som det verkar. Hade trott att förkylningen som verkade vara på väg att ge med sig när vi åkte till Umeå över helgen skulle vara borta innan man kom hem. Tvärtom blev den värre med feber och fortsatt hosta. Synd, för det är idag budgetarbetet inför 2010-2014 startar på riktigt, när nämnderna skall berätta för varann om sin verksamhet under 2008. Med varningar från SKL om lägre skatteintäkter än förväntat kan inte verksamheterna växa som de borde/vill. Alltid svårt att sia, speciellt om framtiden brukar man säga. I morgon tisdag kväll kommer Centerpartisterna i samtliga nämnder att träffas för att ta en diskussion om vad som måste prioriteras (Wikipedia: Prioritet: uttryck, som menar att det går i första hand, eller före andra eventuella saker eller händelser. Prioritet är emellertid ett annat ord för "föredra"), eller föredras. Prioritera är ett bedrövligt ord som politiker använder i alla möjliga sammanahang. Även jag. Det är väl för att man inte vill berätta vad det egentligen handlar om, nämligen att vissa saker är viktigare än andra.

Okej. Med denna kommuniké om min hälsa och filosoferande om politikers ordval sjunker jag ner i TV-soffan för att bese reprisen av Melodifestivalen som jag missade i lördags. Väl bekomme!

Inga kommentarer: